Wednesday 15 February 2012

As sobarul minnal iman....

di usia nk masuk 26 ne. apa je lah yang aku ada..kereta?rumah?baju???takde satu pun harta kepunyaan sendiri..semuanya pa n ma yang belikan...dalm usia ne juga aku tak keja lagi.tension juga kadang2 tu...tpi pasti da hikmahnya...tak pe sabar dulu...nnti ada la rezeki nk mnghimpunkan harta didunia....tpi jagan la plak aku lalai menghimpun harta ke akhirat..bnyak saham nk kena buat oo..maunya tak..kat dunia ne dalam 60-70 tahun je nk hidup..tu tak tolak umur tak baligh lagi ..kat akhirat tu bebilion tahun n forever..cukup k klu nk dbndingkan 70 tahun amal kita dekat sini...tu pon setelah ditolak dosa kecik dosa besaq,,dosa tak perasan..dosa terang kita buat..huh.tingal ape je bekalan kita..ntah2 tak de..mai masuk dalam kubur cari suis lampu tak jumpa..dok la dalam kubur dalam kelam gelemat orang kedah kata aka..gelap gulita...haii..tak tau la...then bla nk makan..makanan pon tak de..ye la dulu msa atas dunia..da k kita dok sibuk smpan bekal rohani..tak de yng kisah atau perihatain pon..tak k menyesal nanti...sekarang Allah hanya bgi ujian kecil je kat aku..aku pulak tak sabar nak dapat keja..n tak sabar untuk satu lagi benda tuu..sabarje la mashi Allah tak zalim..Dia maha pengahasih lagi penyayang..aku kena banyak berdoa..dan paling penting sabar..brulah makin kuat iman nee...

No comments:

Post a Comment