Wednesday 21 March 2012

rindu

Ya Allah aku amat merinduinya
malam ne sedih sangat..tak dapat nak tengok muka ayah,mak dan adik-adik.taktau lagi bila boleh jumpa mereka. sedih sangat bila tak sempat nak menziarah kubur arwah Khairi sebelum datang sini..hanya mampu berdoa buat khairi untuk bekalan dia saja.

hadirnya Massurah memperkenalkan diri pada hari keempat kematian arwah sangat mengejutkan.tapi kami sambut dengan senyuman, memang niat untuk mencari dia selepas diperkenalkan arwah seminggu sebelum dia pergi..samapai hari ne mak sayang masurah macam anak dia sendiri. kerana massurah pernah cakap dia nak sayang mak macam mana arwah sayang pada dia...sedih aku dengar..aku tahu dia sedih kerana cinta yang baru tumbuh belum sempat berbunga.bagi aku itu semua ada hikmahnya...

Hadirnya syafiq sebagai penganti adik aku pun sangat mengejutkan terutamanya aku..merelakan diri mahu menjadi penganti..senyum mak dengan ayah bila dengar hasrat dia..ayah sayang sangat dengan dia..tapi mesti dia tak sedar lagi.Ayah betul2 dapat lepas rindu setiap kali dia datang..macam mana ayah layan arwah macam tu la ayah layan dia..

walaupun hadir mereka dalam keluarga ini hanyalah untuk mengisi kekosongan..tapi kami semua tak pernah melupakan arwah..kerana yang hilang tak kan dapat diganti..hadir mereka dengan mengalas tanggunjawab yang ditinggalkan arwah untuk membimbing hati kami supaya tidak sunyi dan tidak terganggu fikiran..

teringat sungguh arwah malam ne ..bila massurah call mak suruh doakan dia sebab nak exam,,,teringat bila arwah call suruh mak baca yassin dan mak akan minta jadual exam...( sejujurnya aku memerlukan bahu seorang lelaki yang kuat hatinya untuk menahan air mata ku dari gugur..supaya aku dapat terus menbuat mereka tersenyum..dan dia perlu menjadi pemimpin kepada keluarga ku..)

No comments:

Post a Comment