Sunday 24 June 2012

ukhuwah fillah abadan abada

assalamualaikum pembuka bicara....
lama tak update reasonnya aku lupa pasword..
bermula ukwah kita sebagai saudara seagama yang takkan putus hubungannya walaupun hanya bersahabat..Allahmdullilah..ini lah bukti kekuasaan dan kasih sayang Allah terhadap kami..mungkin kebahagian dan kegembiran terasa sedikit kurang tapi Kasih sayang Allah buat keluargaku semakin bertambah-tambah..
19 july 2012..sekali lagi kawan2arwah datang mengembirakan hati mak dan ayah...tapi sayang aku dengan adik-adik lain tak dapat nak tolong..maklumla masing-masing dah ada tanggungjawab pada negara..Mak cakap tak apa dah ramai anak-anak dia bantu dia masak..famliy kawan arwah pon turut datang..terharu sangat..sangup meluangkan masa ambik cuti..terimakasih mama ji n suami...




dah terlanjur aku anggap kwn baik arwah sebagai adik aku sendiri..dah nak kawen dah dia..teringat kata-kata arwah bila disoal bab cinta..kata dia.buat apa nak bercinta kalau tak bersedia buang duit ja..teringat pulak harapapan arwah adik yang nak kawen hujung tahun ne..nampaknya kawan dia la yang menyusul..tahniah dan bangga dapat adik-adik yang begitu jaga batas-batas pergaulan...selalu aku baca ja kisah hidup orang lain yang berkahwin waktu belajar ne..tak sangka adik-adik aku pon bkal buat perkara yang sama..tapi bukan senang nk yakinkan orang tua...

ok dah melalut pulak..haha..sja nak menyenangkan hati yang tengah berduka lara ne...hurm...YaAllah kuatkan hati ku kuatkan iman ku..terimakasih buat kawan-kawanku..syukur sangat-sangat Allah pertemukan aku dengan teman, sahabat dan kawan,,,mereka bukan semata-semata memegang tanggungjawab dan amanah sebagai anak tpi tanggungjawab membimbingku..pernah satu malam aku bermimpi seorang teman memimpin tanggan ku masuk kemasjid..amannya hati waktu tu..bila terjaga ja dari tidur aku tersenyum..sebab aku yakin dialah orang yang akan memimpin hati ku..dan hari ini aku dapat lagi nasihat dia..hehe.."mashi kuat sebenarnya sbb t Allah bagi banyak ujian kat mashi..sekiranya kita bersabar dan redha InsyaAllah Allah akan angkat darjat kita disisiNya dan menghapuskan segala dosa2 kita.darjat apa yang lebih bernilai melainkan darjat DISISI ALLAH. U ARE NOT ALONE BELIEVE THAT ALLAH ALWAYS BESIDE U. FOREVER..." thanks for your miracle words mar...InsyaAllah aku akan berusaha menjadi muslimah yang lebih hebat dari semalam..AMIN


No comments:

Post a Comment